måndag 2 april 2012

Nardone ♦ Del 14


För att läsa de tidigare delarna tryck på Serie ♦ Nardone som finns under kategorier till höger, där finns alla delarna efter varandra, bara att skrolla ner.



-------------
Graham har ringt efter Beverly för han måste på ett viktigt möte.
-Jag hoppas det går fort, jag köpte nämligen 2 kattungar igår och de skulle komma idag! Säger Graham
-Oj, ja... va kul! Jag kan säkert annars ta emot dom, jag gillar katter! säger Beverly.
-Fast jag måste skynda mig iväg sen när du kommer tillbaka.
Okej! Säger Graham och åker i väg..

Beverly och Troy ser på tv efter Troy har ätit frukost. Fast Troy leker hellre med sin docka.

Graham är i statshuset på möte som handlar om ett projekt om att göra ett lärospel för stadens skola.

Troy tröttnar och går fram till tv.n.

 Och börjar trycka på alla knappar så han byter kanal och får av ljudet.
-Troy!! säger Beverly högt.

 -Nä du så får man ju inte göra! säger Beverly.

Illa luktar du också! Dags för ett blöjbyte tror jag! Rackarunge!

Beverly hör hur en bil parkerar utanför.
Nu kommer nog din pappa, eller kan de vara dedär kattungarna?

Men nog var det Graham som kom hem!
-Hej min lilla söta, har du varit snäll idag? Frågar Graham.

 -Ja han är en ganska lugn kille, fast han gillar att trycka på knappar! Fnissar Beverly

-Haha ja det har jag märkt! Han är väl som far sin, tekniktokig!
-Beverly ler drömmande mot Graham.

-Du föresten, det händer lite nytt nu för mig på jobbet, jag kommer nog kunna jobba hemifrån mer, men jag skulle bli glad om du ändå vill komma och hjälpa mig med Troy fast jag är hemma? Säger Graham.

-J-Ja jo absolut, det är bara att ringa!
-Bra bra, Tack, du är så snäll. Troy verkar verkligen trivas med dig. säger Graham
Beverly ler rodnande. -Jag måste....eh....gå....nu! Jag har lite bråttom.

Straxt efter Beverly gått anländer de två kattungarna!

 En liten svart lurvig tjej.

 Och en liten grå!

 Båda kattungarna är väldigt framåt och modiga för att ha varit hemlösa!

Graham tar upp den grå kattungen.
-Hej du lilla hårboll! Så lurvig du är! säger Graham.

 -Och len.

-Söt är du också!! Kerrigan ska du får heta, efter en karaktär i ett av mina favoritspel! säger han.

Den lille svarta kattungen får namnet Nova och verkar intresserad av troy.

Troy vill känna på nova.

Men då hoppar plötsligt Nova på Troy!

Så han tappar balansen och trillar bakåt!

Troy blir lite chockad! Men reser sig upp igen.

Och tar tag i sin docka för att få lite tröst. Troy visar dockan för Nova.

Nova blir lite nyfiken och vill känna.

Troy älskar sin docka!

Och lilla Kerrigan har funnit en av de nya leksakerna Graham köpte.

♦ fortsättning följer... ♦

2 kommentarer:

  1. Har aldrig varit med om att en katt har hoppat på min sim! Hur gör man då? ;)

    SvaraRadera