måndag 9 april 2012

Skapa din egna Zombie!

Nu tänkte jag visa hur man skapar en Zombie i The sims 3!
(Det krävs förstås att du har expantionspaketen Destination Världen och Kvällsnöjen)

Först så behöver du en mamma och en pappa sim för att skapa en zombie sim, jag gjorde 2 nya, egentligen spelar det ingen roll hur de ser ut. Se till att deras relation är gifta eller liknande så blir det lättare.

Sen flyttar du in dom i valfritt hus.

Och så skriver du in fusken "testingcheatsensabled true" och "buydebug", där unter frågeteknet(buydebug) går du in under blandade föremål och letar fram "Kungarnas fördömda sakrofag"
Och låter pappa sim sova i den.

Sov tills det första meddelandet kommer fram. " *** känner sig starkare! Och inte riktigt normal..."

Efter det får de hoppa i säng och försöka skaffa barn, lyssna efter signaturmelodin för att det lyckats annars försök igen tills det går.

Sen låter du pappa sim sova vidare i sakrofagen tills han blir en mumie!

Tada!

Lung de kommer gilla varandra iallafall. :)

Mamma sim blir tillslut gravid med förhoppningsvis en bebis med mumie egenskaper. Jag vet inte hur ofta det går, för mig gick det med första bebisen.

Sen är det bara att vänta, eftersom fusk är inskrivet kan du dra upp deras behovsmätare helatiden och öka spelfarten så går det fortare!

Tjock mage på 3 dagar.

Förlossningsdags!

Det blev en kille! Svårt att veta vad för egenskaper han fått så tryck på bebisen (håll in skift)och åldra upp den.

Det går inte att se mycket nu heller så åldra upp den igen.

Barnsim.

Nu kan man provgå med barnsimmen och då blir det en bugg och barnet blir lång och går som en mumie! Den har fått egenskapen!

Åldra upp igen till tonåring, mumie rörelser fortfarande, man kan ju stanna här vid tonåring om man vill.

Men jag vill ha en zombie som kan bo själv så jag åldrade upp honom en gång till. Dock är han inte så läskig i sina shorts så öppna fuskrutan och skriv in "unlockoutfits on" och tryck sen med skift nedtryckt på simmen och välj "ändra i skapa en sim" och styla honom läskigare!

Sådär ja!

Sen letar du upp en vampyr i staden och ber den förvandla din sim!

Sen är det bara att vänta igen på att han ska bli vampyr.

Och Tada! Du har en Zombie!

Som kan bitas! :)

Om du inte orkar göra din egna Zombie så kan du prova att ladda ner min, dock vet jag inte om mumie egenskapen kommer följa med, tala gärna om om det gick!

10 kommentarer:

  1. Coolt! Men har inte mumien fler egenskaper än hur den går??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst! den låter också, och de gör min zombie med, sen behöver en mumie inte gå på toa eller sova men det gör min zombie.

      Radera
    2. haha okej ^^

      Radera
  2. Vilket frågetecken. art hittar man det??

    SvaraRadera
    Svar
    1. när du skrivit in fusken finns det ett frågetecken i köpläget!

      Radera
  3. Ska du inte uppdatera? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo! nu, jag har varit jättesjuk...

      Radera
    2. Jaha, usch jag var sjuk förra veckan och det är ju hemskt, förstår varför du inte uppdaterade! :))

      Radera