måndag 19 mars 2012

Anden i lampan

Ja i varje expansion får man ju med en form av varelse, i Showtime finns det en "ande i lampan", Det finns 4 sätt att få/hitta denna lampa.

1. Om din sim har kariären sångare, trollkonstnär eller akrobat och kommit upp en bit i kariären och gör ett "legendariskt uppträdande" kan det hända att någon skickar en lampa med posten.

2. Om din sin köper en sånhär:

...och har nivå 10 i händighet kan han/hon uppgradera denna, och då öppnas någon mystisk portal när man använder den som simmen kan gå in i, och där, med lite tur, finna lampan.

3. Om simmen utforskar katakomberna på kyrkogården finns där nu en liten chans att hitta lampan.
Det funkar i alla städer men chansen sägs vara större i Starlight Shores och om simmen har egenskapen "tursam".

Jag testade detta men lyckades inte finna lampan med Conrad, så då tog jag till det 4.e och lättaste sättet, nämligen köpa lampan bland livsönsklingarna för 30 000.

Sen är det bara att gnugga lampan.

Och poff så kommer anden ut!

-Tjena tjena Conrad heter jag.

Man får 3 önskningar och Conrad kör direkt på med första. -Wow hjälp.

Nämligen rikedom! Han fick 100.000 simdaler.

För dom och de pengar han hade innan kunde han köpa dendär villan som var min favorit om ni minns?!

Väldigt fin, och mysig innuti, med många rum, större än jag trodde, lite stort för Conrad kanske men vi får väl utöka familjen, så han började med att hyra in en buttler. så nu slipper han allt skräp. ;)

När han kom hem med anden ville hon ta ett kort på conrad med sin mobil, haha en ande med mobil...!!

De verkar gilla varandra iallfall. :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar