torsdag 8 mars 2012

It's SHOWTIME!

Jo ja föredrar att säga Showtime istället för I Rampljuset :) Nu har jag köpt spelet och testat en gång, tog en massa bilder så här ska ni få se! :P

Nya staden Starligt Shores!

Jag gjorde som jag brukar när jag köpt nytt EP och om de är en ny stad med, jag kollar runt bland hushållen och väljer ut någon lämplig jag kan utforska staden med, att spela på "riktigt" med en egengjord sim sparar jag till sen när jag lärt mig mera.
Nu ville jag ha en nobudy som inte kan något, en ensam sim att åka runt och utforska med, och jag fann den perfekte nämligen Conrad Anderson! Haha, han är lat och slarvig, hans hem är skräpigt och han har inte mycket pengar, perfekt!

Pizzatime! Dedär vägghögtalarna måste väl vara nya?!

Mer i hans hus fann jag dedär roboten jag visade förut! Men det var dock bara en staty/dekoration tyvärr. Förmodligen något man ska ställa på scenen.

Ganska direkt när jag startade spelet var det någon av mina vänner som ville skicka över en sim via Simport att uppträda hos mig! Ja varför inte börja med det tänkte jag, så jag skickade Conrad till parken där hon skulle uppträda.

Iväntan på att hon skulle komma hade han lite picnic.

Men så var det äntligen dags! Det visade sig att det var tjejen som stod och fiskade lite längre bort som skulle uppträda! Haha.

Min sim diggade med ordentligt, han verkade gilla det.

Bakom scenen såg jag dessa flyga runt.

Är inte säker på att de tillhör Showtime...? Men jag har aldrig sätt dom förut.

Så Conrad var förstås tvungen att fånga dom!

Sen åkte vi vidare till ett karaoke ställe.

Där Conrad fick prova på sina talanger, vilka inte var någe vidare. En buade och resten gick där ifrån haha!

På övervåningen fann han en fotoautomat! Vilken han genast testade.

Här har vi de fina bilderna.

Innan han åkte hem för att sova provade han på ett nytt bordsspel med en turist!

På morgonen när han klev ur sängen (rapandes) fick jag en chock när han såg ut såhär!!
Sjyst pyjamas!

Han fick senare ta bilen in till centrum.

Vi kollade bland annat in detta café som jag då trodde var något ställe man skulle kunna köpa kaffe och kanske någon bakelse på, men nej det var ju de gamla vanliga "äta här" "ta en drink" stället. Besvikelse! Dock fanns de en scen och ganska mycket folk, överlag tycker jag det är mycket folk överallt! Bra! det var det inte i kvällsnöjen....

Jag hittade denna snubben där, lite läskig men rätt cool! Han hette Wylie Luck.
 Bakom honom står en vampyr.

Överallt i staden finns det STORA affischer på olika "kända simmar" :)

Spanade in kyrkogården oxå, den var riktigt fin!

Hittade denna fina staty, den finns på riktigt någonstans i världen.

Nej, nu eller aldrig tänkte Conrad som är påväg att bli gammal och jobbar inom vetenskapen, dags att pröva något nytt! TADA! Han ska bli trollgubbe!


I parken var det någon festival, snarare tävling där olika simmar med olika talanger tävlar.
Mycket folk!

Conrad försökte imponera på en blond tjej med ett jättemynt men hon vart bara sur.

Å titta vilka fler jag fann där! Den läbbige Wylie berättar som spökhistorier för vampyren! Haha!

Condrad tog sin chans nu när där fanns mycket folk och visade dem sina trix! Han skramlade ihop hela 57 simdaler i dricks.

För dom åkte han till en familj som hade en kull hundvalpar och köpte en liten stackare.


Pluttinutti dududubinutt lillepille vossen!

Nöjd med sig själv åkte han hem.

Nu är han inte så ensam när han har lilla Dojan som vi döpte den till! :)

Haha nej nu blev det ju nästan en historia ju, bästa jag slutar.
Säg till om ni vill se något annat av Showtime så ska jag försöka visa det!

3 kommentarer:

  1. Haha awesome! :D

    Jag vill gärna se mer från ditt spel :)

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som min sim som sjunger i din park (HelenaCederholm på thesims3.com)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är det nog säkert! Hon kom över idag igen tror jag:)

      Radera