måndag 20 februari 2012

Nardone ♦ Del 6

För att läsa de tidigare delarna tryck på Serie ♦ Nardone som finns under kategorier till höger, där finns alla delarna efter varandra, bara att skrolla ner.

---------------

Marina blir hemma från jobbet nästa dag, hon mår inte alls bra och blir liggades i soffan hela dagen.

När mörkret faller ringer hon till Graham som jobbar över, kommer du inte hem snart?
Jag mår inte bra och jag längtar efter dig!
Jo jag ska plocka ihop och gå hem nu, jag skyndar mig älskling. Säger han i andra änden av luren.

Efter ett litet tag kliver Graham in genom dörren,
 Marina ser på honom med trötta ögon, äntligen är du hemma säger hon.
Du ser helt sliten ut, hur är det egentligen? Undrar han oroligt.

Ehhe....ja, äsch så farligt är det inte, jag mår bättre nu när du kom hem!

I samma sekund känner Marina hur det vänder sig i magen, jag måste gå på toa säger hon bara.

Väl på toaletten börjar hon kräkas.

Graham kommer efter henne, men hur är det? Har du ätit nåt gammalt?

Marina vänder sig om, ja kanske var tortelinin du laga för några dagar sen för gammal? Jag åt av den igår till lunch.
Fast då borde nog din mage vänt på sig tidigare, tycker Graham.

Marina vaknar sen mitt i natten, JAG ÄR GRAVID!, det måste vara så! tänker hon.
Hon tar fram ett test ut byrån hon köpt för länge sen och testar sig, och visst! hon ÄR gravid!
Graham sover helt ovetandes, hon väcker honom inte fast hon har lite svårt att sova vidare.

Så fort Graham vaknar går hon fram till honom, du älskling jag måste berätta något.
Graham ser allvarligt på Marina, han blir lite rädd för en sekund,
ska hon lämna mig nu? Har hon hittat någon annan och därför mår så dåligt? Hinner han tänka.

Men Marina lyser upp! Jag är GRAVID! utbrister hon.
VA!!!? Ropar Graham, är de sant!? Jag trodde att du skulle lämna mig eller nåt!

Haha knasboll, jag älskar dig, jag kommer aldrig lämna dig!
Graham blir lite generad över att han tänkt så.

Nu ska vi bli föräldrar du och jag! Säger han glatt.
Ja! ler Marina och tänker hur det kommer bli att få en bebis!

De tittar på varandra länge, livet blir bara bättre och bättre tänker Graham.


♦ fortsättning följer... ♦

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar