söndag 26 februari 2012

Nardone ♦ Del 9

För att läsa de tidigare delarna tryck på Serie ♦ Nardone som finns under kategorier till höger, där finns alla delarna efter varandra, bara att skrolla ner.

---------------------

Tiden rusar och Troy växer och blir allt större, rätt så lik pappan sin! Marina är fortfarande mammaledig och tycker att det börjar bli ensamt om dagarna.


Sent en kväll ringer det från Grahams jobb.
-Aa
-Va?!
-Oj, ja, javisst jag kommer!
-Ok, jag skyndar mig ner.

-Vem var det? Undrar Marina oroligt.


-Det var från jobbet, jag är ledsen men jag måste gå dit igen, de har problem.
-Jag förstår, säger Marina, fast hon inombords kände sig lite ledsen, Graham jobbar väldigt mycket så den tiden han är hemma är dyrbar för henne.
- Jag kommer tillbaka så fort det går, men det blir säkert någongång inatt, sitt inte uppe och vänta, du behöver sova. Säger han.


En limousine väntar utanför för att snabbt ta Graham till jobbet trots att det bara är en kort bit dit.


Marina går upp för att lägga Troy, han är trött och har fått vart uppe förlänge.


Godnatt min söta, mamma älskar dig!


Marina tittar ut mot huset Graham jobbar i, det blir mörkare och mörkare.
Jag önskar han kom hem nu, jag kan inte sova, tänker hon.


Hon bestämmer sig för att göra lite våfflor till Graham tills han kommer hem.
Han måste ju vara utsvullten då, tänker hon.

In med våfflorna i ugnen, nu börjar det bli ljust igen, Graham blir borta hela natten.


Marina byter om till något skönare och sätter sig och ser på tv medans hon väntar på att våfflorna ska bli klara.


-Vilken tid det tar, säger Marina och går för att titta, de är ju inte alls färdiga, jag får nog skruva upp värmen så det får fortare för jag måste sova nu innan Troy vaknar!

Hon sätter sig vid tvn igen när hon plötsligt ser att det BRINNER från ugnen!

Lågorna tar snabbt fart!
-Neeeej!!!! NEJ! Skriker hon och skyndar sig fram.


♦ fortsättning följer... ♦

4 kommentarer:

  1. Love it! Längtar efter nästa del <3

    SvaraRadera
  2. sv: Jag har Stadsliv och Utomhuslyx :)
    Ah, jag förstår dig. Lite dyrt för ett prylpaket om det kostar över 100 kr, tyvärr. :)
    Åh, så billigt? Jag skulle köpa, haha. Älskar Medeltiden :D
    Tycker du borde testa det :) Fast... om man icke gillar den slösade man ju pengar i onödan.

    SvaraRadera
  3. Superrosen (Rose)6 mars 2012 kl. 18:45

    Jäkla Graham Nardone som inte fattar hur cool du är som gjort denna serie :S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha:P ja, fast han kanske skulle bli arg eller sur om han läste den. Man vet aldrig...

      Radera